oohps...

så fort en vecka går ... har varit ruskigt dålig på att uppdatera bloggen så nu kommer allt på en gång!!

Ja a när vi kom till Sthlm började vi med en lunch hos A´s mamma våra föräldrar ses inte så ofta så man får passa på när det går. Sedan följde jag med mamma och pappa för att checka in på deras hotell (de skulle stanna i storstan en natt). Pappa stannade på rummet och mamma och jag sprang ut på stan en stund. Innan vi åkte ut till Ola och Erika där vi skulle äta middag. Vi fick Italiens risotto (jag tror att det hette så) den var riktigt god ... inget för ögat enligt Ola och det kan jag hålla med om men det smakade desto bättre ... jag ska nog ta reda på receptet ... bra bjudmat!

Morgonen efter åkte jag in till stan ... igen ... då var det dags för att springa på stan .,.. igen. Vi skulle leta efter en klänning som mamma kunde ha på bröllopet ... men det blev ingen klänning handlad däremot lite andra prylar.

På kvällen var det dags att gå på jazzfestivalen ... vi såg bla a India.Arie ett band från USA som var riktigt bra jag hade inte hört dom innan men tänkte köpa någon av deras skiva ... 2006 var de nominerade till tre grammy!

image22


Sen var det torsdag och då var det planerat picknick och minigolf med A´s pappa och bror ... jag började morgonen med en löparrunda i skogarna där A´s mamma bor. Jag har varit där mpnga gånger ... jag har tom sprungit där tidigare men trots det sprang jag lite fel ... min plan var en kort runda på ca 20 min .... det blev 50 min. Lite stolt var jag när jag kom hem ... inte att jag kom hem utan att jag orkade springa så länge :)

image23

Minigolfen gick väl sådär ... jag vann över A iallafall så det får man väl kalla lyckat :)
Picknicken var trevlig men det har en viss tendens att pratas om vissa områden när A´s pappa är i närheten ... jag försökte att inte kommentera alltför mycket ... det blir så tråkigt då! (för de som undrar har han en viss dragning ... nej extrem dragning åt det new agiga ... det blir lite för mycket bara)


På kvällen var det dags att dra in till stan ... igen! A och jag kom fram till att vi aldrig har utnyttjat 72 timmars korten på SL  så mycket som vi gjorde nu! Kvällens stora artist var Randy Crawford och Joe Sample ... riktigt bra ... min tanke var mest hela tiden: här hade morfar velat sitta han lyssnar mycket om jazz! Det bar roligt att höra riktigt gammal klassisk jazz ... eller gammal och klassisk ... jag vet inte jag kan inte skryta med att jag kan så mycket om jazz!

Nog för att det har varit bra väder men så fort vi kom in på Skeppsholmen var det bara att klä på sig .. det blåste riktigt kallt alla kvällar ... så för varje dag vi åkte in hade jag något mer klädesplagg med mig!

Jag sitter och tittar på Allsång samtidigt och just nu sjunger dom "en gummiboll" hur kan de få det honom och sjunga den ...!!!  Vilken fantastisk scenshow han har !

I fredags hann jag med att lunch med Erika springa på stan ... igen ... Sthlm är en aning större än Malmö ... jag har inte riktigt tänkt på hur stort det egentligen är. A och jag köpte med oss picknick och satte oss i Tantolunden innan vi begav oss till Skeppsholmen för ännu mer jazz ... nu var det lite mer kända namn ... Laleh ... vilken underbar liveartist ... en blandning av DiLeva, Vresvik och Ramel. Senare på kvällen spelade Ziggy Marley (ja det stämmer Bob Marleys son) reggie ... det var lite segt i början me´n tog sig mot slutet.Myspace layouts hosted images

Jag får inte så mycket skrivet denna människa är ju helknasig ... tjänar han pengar på detta!


I lördags kunde vi sola och bada innan vi skulle in till stan men nu skulle vi inte på någon mer jazz ... vi åkte hem till en av A´s kompisar ... han var helt nyinflyttat så vi fick sitta i brassestolar på vardagsrumsgolvet ... men det var riktigt trevligt ... lite sommarkänsla. Senare åkte vi till Lemonbar ett schlagerställe med alldelse för mycket folk ... men vi dansade lite iallafall innan det bar iväg för att tajma t-bana och buss.

Vi har varit otroligt effektiva ... på söndagen var det dags för brunch med Stefan o Ella ... A´s kompisar från Sthlms tiden. Det var riktigt trevligt att träffa dom igen ... det blir inte så ofta när man bor så långt från varandra. Kvällen tillbringade vi på Djurgården på den nyinhandlade picknickfilten...

Sen var det måndag och dags för avfärd mot Malmö ... men innan det hann vi med en lunch med Ola o Erika och en sväng på stan ... och tänka sig jag köpte en klänning .. jättefin .. nu ska jag bara hitta ett tillfälle att använda den på!

Nu ska jag inte tröttna ut er mer ... inte så spännande alltid kanske med uppdaterat iallafall :)
 
Kram Emma

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tackar för upppdateringen :)
Låter som ni har haft jättetrevligt. Sthlm är sjukt mycket större än Malmö ja.. Man fattar inte det riktigt förrän man är där.. och går och går.. Där är bra shopping :) Då får man väl bjuda dig på fest nu då så man får se klänningen ;)

2007-07-25 @ 02:22:49
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0