Irriterad

Blog images codesNu blir jag irriterad ... en instans i samhället som jag trodde att man kunde lita på är präster ... men icke. Efter vår vigsel ska prästen registrera vigsel. Eftersom jag även kommer att byta efternamn kan man sända denna blankett till vigselförättaren som registrerar även efternamnsbyte.

Då mitt körkort går ut i mitten på november känns det extra viktigt att detta görs i tid, vilket jag inte trodde skulle bli några problem.

men... för en vecka sen ringde jag skattverket för att beställa personbevis, men då var varken namn eller vigsel registrerade ... fem veckor efter bröllopet!! Därför ringde jag till pastorsexpeditionen för att fråga vad som hänt. Deras svar var att präsen varit sjuk och att hon sänt in det idag. Min tanke; Är det ingen mer än prästen som är kapabel till att lägga ett brev på posten!

Så idag ringde jag skatteverket igen ... tänkte att det kanske kan vara klart ... men icke. Vigsel är registrerad men det står att vi ska behålla våra namn. Hur kan det bli så när man lämnar en ifylld blankett om namnändring. Som tur var så pratade jag med en jättetrevlig tjej på skatteverket som tipsade mig om att gå till skattkontoret imorgon och lämna över blanketten där.

Det vore trevligt att hinna få ett nytt kökort innan det gamla går ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0