Plus och minus

Jag har tränat idag och det kändes ok med ryggen. Smärtan är fokuserad och muskulär så det är bara att värma upp ordentligt och strecha bra ... hoppas jag!

Minus är att jag har fått avslag från lärarlyftet så som det ser ut just nu kan jag inte börja läsa till hösten heller. Jag ska prata med min rektor imorgon för att titta på olika lösningar.

Jag känner mig också lite irriterad över volleybollen. Vårt mål är att gå upp i div. 1 efter nästa säsong och därför ska vi träna som ett division 1 lag ... jag förstår det ... men jag känner inte att jag är där. Jag förstår väl varför vår coach gör sina val, men just nu blir det för mycket. Jag känner att jag behöver lite paus innan det är dags att sätta igång med full fokus och engagemang inför säsongen 08/09. Det blir visserligen några naturliga pauser med tanke på röda dagar. Så det känns kanske bra sen ändå. Under sommaren tycker jag att det är skönt att själv sköta sina träning och ffa att själv få bestämma tid. Jag vill inte vara bunden till en viss tid.
När vi fick order om matsäcken till DM på lördag blev det, för mig lite för mycket, vi är inget elitlag! Jag tycker att det kan vara trevligt med lite choklad under en turneringsdag t ex men icke denna gång. Frågan var även om vi skulle göra gemensam matsäck ... det är jätttrevligt och ökar kanske lagkänslan ... men under en turnering har jag gärna min egen matsäck eftersom jag är lite kräsen och lätt får ont i magen om jag är nervös. Men detta vågar man inte säga!

På lördag kväll ska vi ha fest här hemma och min tanke var att bjuda in hela laget men det vågar jag inte heller säga eftersom det kommer att drickas alkohol och det om något förstör ju kroppen!!

Jag undrar hur det kommer att bli på Kal å Ada ... det är en turnering där vi inte är så jättebra på att äta och dricka enligt min mening. McDonalds eller liknande. För det är ju faktiskt lite olika läror om mat, dryck och träning och jag anser mig ha ganska bra koll på det!

Så ... nu har jag fått skriva av mig det så nu känns det lite bättre!
Ni fattar kanske inte så mycket men det är inte mening!!

Nu ska jag sova!
Godnatt!
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0