Svärmor

Ja, jag vet inte riktigt vad jag vågar skriva, Anders har visat bloggen för svärmor ;)

Det är intressant och jag blir lika förundrad varje gång. Jag försöker att innan samla postitivtet och ta fram det där lilla extra. När vi sedan ses går det inte, jag kan inte vara så där trevlig, postitiv och glad som jag tycker att jag normalt är. ...och jag vet egentligen inte varför. Jag har försökt att fundera på vad det beror på, vad exakt det är som jag irriterar mig på. Jag kommer inte fram till något speciellt utan mera helheten som jag tror beror på att man försöker för mycket och därför inte är sig själv. Om jag får koppla bort mitt eget beteende ... och det får jag eftersom det är min blogg!

Jag irriterar mig på att hon inte bara kan vara, det ska alltid göras och hjälpas till utan att fråga.
Min uppfattning när vi pratar är att det alltid finns en underton av negativitet men ett försök att alltid vara så positiv och ha en öppen inställning till ALLT. Det är ok att inte tycka om vissa saker, människor eller årikter, men hon ska vara så förstående till allt och det är nog det som stör mig.
Lite i släkten ligger att man pratar mycket och högt och kanske inte alltid lyssnar till om den andra har pratat klart. Det stör mig enormt. Anders är precis likadan men han har jag sagt till!
Sen är det väl så enkelt att hon är min svärmor!

Det hade varit intressant att höra om din uppfattning om din svärmor och vad man kan göra för att det ska flyta bra!
Lämna gärna en kommentar!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ingen som vågar skriva en kommentar om sin svärmor?! ;P

2008-08-11 @ 18:48:33
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min blivande svärmor är en äkta Dramaqueen! Jag har lärt mig att lyssna med ett halvt öra. För ungefär hälften av det som kommer ur munnen är blajblaj. Men sen är den andra hälften ibland ganska insiktsfull...man får plocka åt sig det bästa och tänka på annat resten av tiden ;)

2008-08-11 @ 22:11:51
Postat av: Olivia

Det var jag här ovanför...missade det...

2008-08-11 @ 22:12:31
Postat av: Olivia

Det var jag här ovanför...missade det...

2008-08-11 @ 22:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0