Får man säga; Vad var det jag sa!?

Jag, försöker, att aldrig äta eller dricka light-produkter som innehåller sötningsmedel. Har i vissa fall påpekat för mina vänner, då diskussionen har uppkommit, att det är farligare för kroppen med light-produkter än "vanliga" produkter.

Men har alltid fått till svar att det är bättre med light eftersom man håller vikten eller går ner i vikt. Bull shit ... skulle jag vilja säga!

Hörde just på Nyheterna att sötningsmedel är många gånger sötare än vanligt socker och att tester har visat att råttor som fått sötningsmedel var fetare än råttor som fått socker!

myspace layout codes

Jaa ... vad var det jag sa!

 Godnatt

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har sagt precis som du! Känns bra.. :)

Svar på kommentar: Vi hade nog bättre gömställen då ;) hihi...
Nä, det har nog blivit värre.. eller bättre ska man kanske säga :P

2008-02-12 @ 15:25:03
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: Berith

Jaa, du har helt rätt, det är helt uppåt väggarna galet att äta/dricka light-produkter bra att du genomskådat kostråden som är totalt fel likadant med Becel som är en kemisk smörja.
En bra nätsida om detta http://www.konsumentsamverkan.se/
Ha det gott och ät väl!
kramar mamma

2008-02-12 @ 20:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0