Känsliga kommentarer

Att fråga någon om hon är gravid är känligt och man bör vara säker på det eller känna personen mycket väl om man frågar. (Tycker jag)

Idag var det inte jag som gjorde bort mig utan blev utsatt.

En kollega satt och log mot mig i personalrummet. Hon sa till mig -Du är gravid va! Neeej, sa jag. Hon fortsatte att le mot mig och sa samma sak igen och jag svarade nej verkligen inte. När hon sedan gick sa hon -Du vet kanske inte om det.

Nehe okej tänkte jag släpp det och gå vidare.

När jag sedan kom in i personalrummet på lunchen satt hon där igen. Min tanke var att hon kanske skulle be om ursäkt (det säger ju faktiskt att man gått upp i vikt.) Men det gjorde hon inte, hon vände sig istället om till kollegan bredvid och sa - Jag tror hon är gravid.

Jag har verkligen inte kunnat släppa detta. Visst det har varit jul och man äter gott och det har varit minimalt med träning, men jag tycker faktiskt inte att jag är så stor att det ser ut som man är gravid. Jag blir både arg och ledsen över det.

Ska man inte kunna var nygift, 28 men inte vilja ha barn just nu?

/Emma

Kommentarer
Postat av: Berith

O, du milde vilken kommentar. Till att börja med såg jag ju dig bara för några veckor sedan och du är helt klart SMAL inget annant, hon har säkert räknat på fingrarna efter bröllopet och tänkt att i jan. borde det synas! urlöjligt som om det var det enda man gifter sig för. Men släpp det, hennes värld sträcker sig nog bara ett par cm utanför näsan!! Vi pratade just om detta i vårt personalrum idag en av mina kollegor hade en dotter som blev trackad av hennes svärmor som talade om att hon nu önskade sig en liten flicka!!! hur korkad får man vara. så släpp det hela med ett gott skratt. kramar från mamma

2008-01-09 @ 20:01:52
Postat av: Sofie

Nä fy fan.. Vad är det för nån som säger något sånt??!! taskigt..
Fattar inte hur man kan fråga nått sånt när man inte vet säkert... och om man nu frågar och får nej som svar... då ber man ju hemskt mycket om ursäkt och tycker det är jättepinsamt.. hmm... som vår käre arb.kamrat A.. Hon frågar gärna folk som bara ätit en extra godisbit kvällen innan.... :P

L sitter här och är nyfiken och undrar vem det är.

2008-01-09 @ 20:04:46
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: Emma svarar

Jag kan tala om det för L imorgon!
Fortsätter hon ska jag säga till att det gör mig arg och ledsen!
Tack för kommentarerna

2008-01-09 @ 22:11:33
Postat av: Olivia

En till som är nyfiken...jag kan iofs tänka mig vem det kan ha varit...
Skit samma..ta inte åt dig...herregud om du skulle vara gravid..ja då är det många på vår arbetsplats som skulle varit gravida jäkligt länge..

2008-01-10 @ 13:34:32
URL: http://www.oliviaeriksson.blogspot.com
Postat av: Zara

Hej syrran, Bara så du vet så tycker jag att du är skitsnygg, har alltid vart lite avis på din vältränade kropp..
Var stolt!!
Kram kram

2008-01-10 @ 18:57:37
Postat av: Åsa

Amen hallå! Var skulle det tjocka sitta på dig?? Jag har en gång frågat något om hon var gravid och det var hon inte snacka om pisamt, jag bad om ursäkt 300 gånger men hon sa det var okej med tankte på att hon gått upp 10 kg sen vi sågs sist.
För många är det kanske en konstig tanke att du gift dig och inte är gravid nu. Skit i det och lev ditt liv som du vill... fast ryktet säger att du inte kommer tillbaka till oss och där tycker jag du kunde tänka till en gång till.
Trist kollega du har.... vi är mycket trevligare på D.. skolan. hi hi hi

2008-01-10 @ 20:15:59
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller med Åsa.. !! .. konstigt rykte det där om att du inte kommer tillbaks.. :/

.. håller me din syster me för den delen.. :)

Kram

2008-01-10 @ 22:32:20
Postat av: Marie

Hej.

jag hade inte fattat att du också hade en blogg. Men nu hittade jag den. Å, jag förstår och vet verkligen hur det känns med sådana frågor. Jag vet inte hur många gånger folk frågat mig. En gång var det en jobbarkompis som inte gav sig utan frågade om jag haft mens och om jag gjort test och allt möjligt. och en annan gång sade en: är du på smällen eller har du bara blivit tjock. Härligt med finkänsliga människor!

2008-01-21 @ 15:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0