Bilder från Bröllopet


Har satt ihop lite bilder från Stefan och Ellas bröllop som vi var på i lördags.
Vi var på Rånäs slott, otroligt vackert och lite lyxigt att själv också få bo på slott.
Nu fick ju vi bo i annexet eftersom vi bokade lite sent. Detta visade sig vara ett mcyket bättre alternativ då vi hade massagbadkar på rummet!

Det var roligt att äntligen få gå på ett bröllop där man inte själv gifter sig. Vi har diskuterat endel om vad som är bäst; att själv gifta sig först eller att gå på bröllop innan man gifter sig.
Vi kommer oftast fram till samma slutsats; att man själv ska gifta sig först.
Du kan då planera helt fritt utan påverkan från tidigare intryck och får Ditt egna bröllop.
Anders och jag är otroligt nöjda med vår eget bröllop, det blev bättre än vad vi kunde föreställa oss.

(Efter att Anders har besökt bloggen och upptäckt att han är A, kommenterade han detta och ja numer heter han Anders)

Nu hade vi chansen att bara sitta och njuta ... och det gjorde vi . Kyrkan är vad den är, samma procedur.
På Rånäs blev vi först bjudna på champagne och snittar. Mycket trevligt.
Maten var otroligt god och vinet likaså. Gästerna öppna och glada och det var inget problem att hitta samtalsämnen vid matbordet. Under hela dagen och natten fanns ett trubadurpar med, de förhöjde verlkigen stämningen. Avslutningen var helt fantastisk, sångarens far är en känd operasångare (minns inte namnet) och sångaren var inte helt okunnig han heller. I ett av slottsrummen stannade dansen helt upp alla gäster ställde sig runt väggarna, serveringspersonalen, barpersonalen kom smygande och ställde sig längs bak för att titta. Och lyssna ... är det verkligen han som sjunger. Han sjöng Nessum Dorma. Jag fick gåshud på hela kroppen. Det var SÅ fantastiskt!
Om du vill lyssna kan du gå in på hans hemsida.

Hela kalaset avslutades med en underbar frukostbuffé på söndagsmorgonen.

Men ... jag måste säga; efter att ha fått uppleva ett bröllop är vi ännu mer nöjda med vårt eget!

*kram*

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt med bröllop :)

Vad fina ni var.. Vill dock se en lite större bild på dig!!

2008-07-09 @ 23:04:57
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Åsa

ja visst är det kul med bröllop! I min ålder är man antingen gift eller har best. sig för att inte gifta sig.

Så nästa bröllop jag blir bjuden på är väl mina barns och då tar jag väl med mig min rullarter för det lär väl dröja (hoppas jag)

2008-07-10 @ 17:23:47
URL: http://galanthus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0