Vilken tur!

Jag har sökt till Specialpedagogisk påbyggnadsprogram och kom in förra hösten, fick då framskjuten studiestart men skulle ändå söka utbildningen på nytt i år. Detta har gjort mig lite nervös, jag har ju en plats men man vet aldrig. I fredags kom det aldrig något svarsbesked och jag tänkte att ja ja det kommer väl på måndag.

Av någon anledning kom jag på att jag hade fått mail från studera.nu till min jobbmail. Jag loggade därför in där, vilket jag aldrig brukar göra på semestern. Jag hade fått en nytt meddelande. Jag skulle logga in på studera.nu för att få besked, inget antagningsbesked skickas per post eftersom jag gjorde en webbanmälan. Snacka om tur tänk om jag inte hade kollat jobbmailen!

*skit* ... då måste man ju komma ihåg sina inloggningsuppgifter ... och hur ofta loggar man in på studera.nu. Gick in på sidan och testade några olika kombinationer ... till slut hittade jag rätt och kunde logga in.

Som jag egentligen redan visste ... är jag antagen till utbildningen.

... och vad som är ännu bättre är att jag, men jag vågar inte tro det förrän jag börjar jobba v. 33 och kan diskutera med chefen, har fått lärarlyftet! Detta innebär att man inte får jobba mer än 50% för att hinna studera de andra 50 men man får 80% av lönen för de 50% man studerar. Så det blir inte så stort hål i plånboken!

*längtar*

eller kanske inte så mycket vill ha mer sol och bad först!
Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis själv! Kul och du kan säkert flörta med chefen din så det går vägen. var glad att du bara ska jobba

50%. Själv ska jag jobba heltid och läsa halvtid. Men det går nog..

2008-07-12 @ 20:51:03
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Pappa

Vad roligt Grattis !

2008-07-13 @ 09:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0