Film och Ullared!

och bara en dag innan fredag. Då ska vi ha en lite återträff ... det var fem års sedan vi slutade lärarutbildningen ... så det blir en riktig fredag . Vi har match först på söndag men jag ska till Ullared på lördag så det blir tidig morgon ändå!

Jag var som sagt på fortbildning idag. Vår läxa är att komma på en idé till en film och spela in allt material för att nästa gång redigera det. Jag kom på den briljanta idén att göra en film och Ullaredsresan. Jag är lite faschinerad av alla människor som vallfärdar till Ullared. De sparar i flera månader, planerar resa och inköp. Väl framme rusar de ur bilarna för att få en kundvagn. Sedan rusas det vidare till kön för att komma in i butiken. Där lastat vagnen med korgen ... för att kunna packa smart. Nu börjar matchen ...

Jag räknar mig inte riktigt till dessa! Första gången jag var där var jag jättestolt ... jag handlade för ca 500kr och jag tyckte att jag hade handlat för jättemycket. När jag såg mina vänners påsar och långa kvitton förstod jag att jag var långt från medelshopparen!!
layouts myspace
Jag tror att jag var så chockad av människors vagnar berg och beteende att jag inte riktigt såg varorna i butiken!!

Nu ska jag sova!
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag var på Ullared senast när jag var runt 15 år, men andra ord snart 15 år sedan. Då handlade jag så mycket tops och pads att jag fortfarande har kvar en del!! Och då ska det tilläggas att jag använder dessa i princip varje dag. Lagret börjar nu så sakta ta slut så kanske det är dags att fylla på snart. Hahhaha. Kan inte låta bli att skratta åt det!
Ha det riktigt kul!

2008-03-06 @ 09:24:00
URL: http://www.oliviaeriksson.blogspot.com
Postat av: Sofie

Din film kommer att bli så jävla bra!! :P

Här kommer alla detaljer inför lördagen..
Var och en tar med sig fika.. Antingen så stannar vi en snabbis på vägen.. (får inte ta för lång tid att fika) .. eller så kan man fika när man kommer fram.. Camilla tyckte att vi kunde fika i bussen.. hmm.. lätt för mig som kör.. :P

Vi ses halv åtta, vid WL bussarna :) .. och du vet
var det är va?

Kram

2008-03-06 @ 19:19:17
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: Emma svarar

Jag hittar ... jag hoppas bara att man kan smussla in kameran och smygfilma lite!

2008-03-07 @ 14:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0