Fasadrenovering?!

Nu har jag handlat en massa presenter till allt möjligt ... det är endel som händer framöver så det var lika bra att passa på.

Har annars inte gjort så mycket idag ... jag satt på balkongen och läste innan solen försvann bakom huset.
På tal om balkongen ... det sitter en lapp på utsidan av porten där det står att fasaden på innergården ska renoveras med start på måndag. De ska arbeta måndag till fredag kl. 7-17 och vara klara den 30 november.
Vi ombeds att rensa undan på balkongerna och låsa dörrar och stänga förnster ordentligt med tanke på inbrottsrisken. Om vi har frågor ska vi ringa ett nummer som står på lappen. Inget företag eller något.
Jag tycker att detta känns lite skumt. Jag har inte fått någon information om detta förrän nu, helgen innan de ska börja. De ska arbeta under hela semester och den tiden gården används. Det känns lite oseriöst med tanke på att det inte verkar vara något företag som ligger bakom och att vi måste tänka på inbrottsrisken. Har det hänt att arbetarna gjort inbrott för eller?

Eftersom jag inte fick reda på det förrän fredag eftermiddag kan jag inte heller kontakta hyresvärden eller servicekontoret. Får ta det på måndag men då ska de ju börja!

... dessutom har jag ju bekostat blommor och krukor till balkongen som jag nu måste plocka bort och det finns ingenstans att göra av dom så smultronen och tomaterna får väl åka i papperskorgen :(
Hoppas att allt är ett skämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0