Kal å Ada

Jag slocknade i soffan på en gång ... hade endel sömn att ta igen!

Helgen har varit helt suverän ... vi kom till Göteborg i fredagskväll. Jag minns inte riktigt men jag tror vi installerade oss och gick och la oss.

I lördags började vi att spela kl.10. De två första matcherna mötte vi div. 3 lag. Spelet var inget att skyta med, vi kunde inte spela vårt eget spel utan föll in i motståndarnas spel. Vi förlorade båda!
Den tredje matchen mötte vi ett div. 1 lag och vi hade chansen att avsluta dagen med rent och bra spel. Vilket vi gjorde och vann matchen!

Därefter var det en snabb dusch och sedan spårvagnen till syrrans namngivningsfest för August ... det var fantastiskt väder och underbart god mat. Vi satt ute och åt massor, pratade och myste med August. Det var härligt att träffa familjen, det är inte så ofta vi är samlade allihop längre.

A och jag åkte sedan tillbaka till scoutstugan där vi bodde med klubben ... där var grillningen i full gång. Det blev en tevlig kväll men inte riktigt lika trevlig natt. Jag sov knappt något och funderade på hur jag skulle klara av att spela på söndagen ... men ...

... jag har aldrig spelat så bra och dessutom fyra matcher!!

Det var underbart kul att spela. Hela laget var på topp och alla presterade sitt absolut bästa. Vi var bra på att hålla posiviteten uppe, vi snackade mycket och det var tydligt hur det påverkade motståndarna. Det jag är mest nöjd med med mitt eget spel är blockspelet. Jag har tidigare tyckt att det är lite jobbigt och svårt att hinna ut till kanterna. Men i går var det inte jobbigt alls. Det känns som om jag hoppade hela tiden men blev aldrig trött. Men jag är också nöjd med att jag läste spelet, jag hann titta på andra sidan innan jag slog bollen och kunde därför sätta några enkla poäng.

... och detta efter att ha sovit alldeles för få timmar och dessutom druckit öl på kvällen!
Jag får nog sluta med mina regler om att äta nyttigt, ingen alkohol och mycket sömn innan match ;)

... och framförallt ... nu är jag riktigt sugen på att spela matcher till hösten igen efter att ha haft en lite svacka då jag funderat på att lägga av. Kal å Ada har alla år haft den effekten ... det är härligt!



Så här ser det ut hemma nu ... och detta är bara en bråkdel av alla svettiga plagg som inte ska tvättas förrän på lördag!!!
(För dig som inte är inbiten volleybollspelare ... det är två par knäskydd som hänger på tork!)

På onsdag ska jag till Göteborg igen men då är det eleverna som ska delta i en fotbollsturnering ...

*kram*

Kommentarer
Postat av: Anders Th

Tack för att ni var med i Göteborg. Det är så roligt att träffa alla mina döttrar med resp. O..du, jag vet att du har styrkan i dig när det gäller bollspel. Det har du efter farfar. Bra jobbat Emma. KRAM

2008-05-12 @ 22:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0