Glaskross

Anders sätter sig spikrakt upp i sängen. Vi har vaknat av porttelefonen. Kl. är 03.30 Jag säger -Du behöver inte öppna. -Vaa -Du kan lägga dig ner och sova.

Strax därefter vaknar vi båda och sätter oss spikrakt upp i sängen. Först ett bankande ljud sedan en massa glas som krossas. Min första tanke är att någon är redigt full och har kommit in på gården. Nästa tanke är att det är inbrott.
Vi ringer polisen och är själva på väg ner i trappen för att se så att ingen är skadad. Vi hör då att det är fler personer där och stänger dören igen. Jag kan inte somna om utan går omkring för att se om polisen kommer. Det gör dom, efter tjugo minuter. De pratar med de personer som befinner sig i trapphuset, röster höjs sedan blir det tyst.

Efter ett bra tag kan jag somna om.
Imorse gick vi ner för att se vad som gått sönder. Det var inga fönster eller dörrar i trappuppgången så någon måste ha bankat en flaska mot väggen tills den gått sönder.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vad läskigt! Tur att det inte var inbrott i alla fall.



Kram!



/Kerstin

2008-10-18 @ 15:02:49
URL: http://karransblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0