Poliser och ambulanser

Gick och handlade. På väg till affären, framför mig, stod en massa folk. Min första tanke var ... någon utbildning som har kaffepaus ... eller nja kanske inte det måste vara något larm eller brandövning. Jag kom närmre och såg att polisen spärrat. Dessutom stod en beväpnad polis på taket på en byggnad. Min tanke var då ... säkert något gisslandrama ... och gick vidare. Det händer lite för mycket för att ta saker på allvar.

Kommer till affären, handlar och ställer mig i kassan. Det låter konstigt i högtalarna och alla kassörskor vänder sig om och kikar. Det kommer ca fem kassörskor till. Jag fattar inget ... men förstår sedan att någon har trillat och skadat sig. En mamma med barnvagn. Ambulansen kommer efter bara någon minut.

Går sedan hem, förbi avspärrningen igen. Då är det ännu fler ambulanser och en större publik.
Kollar aftonbladet.se när jag kommer hem ... och ja en kille som hållit en tjej inspärrad.

Nu ska iallafall jag göra äppelpaj!
Kram Emma

Kommentarer
Postat av: Sofie

Malmö har blivit sjukt.. man reagerar inte ens på såna saker längre.. skrämmande.

2008-10-14 @ 16:10:44
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Malin

att ni vågar bo kvar i stor staden....det känns inte riktigt tryckt... kram malin

2008-10-21 @ 18:50:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0