Inspirerad

Blev lite glassinspirerad av blogg.se och kikade in på GB´s hemsidan och glasskartorna för de olika åren.

När man var liten var det till att börja med Puckstång - vanilj som gällde.
Minns sedan att jag tyckte mycket om Lollipop med tuggummipinne lanserades år 1984. Från 1985 kom  Bubbelpop med ny smak.
Snack åt jag visst också endel av ... men kom inte alls ihåg att den hette så!
1987 kom Schweizernöt-pinne om jag minns rätt var detta iallafall min och pappas favorit, det var den vi köpte när vi var nere vid hamnen.

Klassiker som alltid fungerar OCH fortfarande finns är Nogger, Sandwich och Tip Top
Från 1987


Men jag är ingen glassfantast jag tycker att man blir så törstig av det!
Men några glassar slinker allt ner under en sommarperiod.

Glasspremiären brukar av tradition vara på påsklovet. Under alla år vi var i Sälen med familjen köptes den första glassen i skidbacken ... kan det bli bättre!

Ha det bra!
KRAM



Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh, sicken nostalgi.

Igloo har alltid varit min favorit tror jag :)



Är inte heller någon glassfantast.. men visst slinker det ner någon ibland när man är gottesugen :)



Kikar in på Gb´s hemsida



Känner inte igen så många glassar från när jag var liten.. beror kanske på att vi alltid campade i småland på somrarna och på campingen hade de Engelholms glass tror jag..



Åh! Banana Joe från 1993, den var en stor favorit!

2009-04-06 @ 18:41:25
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Pappa

Påskglassen i Sälenbackarna är ett fint minne. Å naturligtvis också de varma sommardagarna i vår lilla hamn. Há en skön helg på ishotellet. Kram !

2009-04-07 @ 21:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0