Kollegor!

Du var denna vecka igång också. Studiedag med konkritisering av kursplanerna (som jag tycker är roligt). Jag brukar inte klaga på mina kollegor här men idag måste jag. Och ni som har hittat hit det är inte du!

En av mina kollegor som säkert har en riktigt bra lön och är riktigt duktig på att snacka om hur duktig han är men gör inte så mycket i verligheten och tar dessutom åt sig andras bra ideer och snackar om dom som sina egna. Han hade inte en susning om vad vi gjorde idag. Jag vet inte ens om han någonsin har läst kursplanen. Eftersom jag är med i kursplanegruppen hade vi planerat dagen och fungerade som coacher åt våra kollegor ... och det var då det blev så tydligt. Jag började med att förklar som till en kollega, fick sedan förenkla det något men när jag sedan märkte att han inte alls hängde med gick jag ner på elevenas nivå ... men han fattade ändå inte. Till råga på allt skulla detta dokument sparas på datorn och människan var inte helt säker på hur han skulle göra. Då gick jag därifrån!

Detta tänker jag vända till min fördel i löneförhandlingarna!
Dessutom satt en annan kollega vid datorn bredvid och hade sneglat lite för att se ansiktsuttrycket ... och det var helt blankt. PINSAMT!

Imrogon ska jag plugga hela dagen, tvätta lite och sedan styrelsemöte på kvällen.
Jag har en lite ide om att jag ska ta en snabbpromenad på morgonen men det är kanske bättre att springa ... det går ju lite snabbare!

G O D N A T T!
Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0