Vägen hem

Tittar på dokumentärfilmen om Knutby.
Jag kan faschineras och skrämmas av hur lätt det verkar vara att påverka sin omgivning. Så länge du själv har en manipulerande och kraftfull roll. Tänk om den energin kunde användas till något positivt, att lyfta människor och ge dem ett självförtroende som kommer inifrån.

Jag blir mörkrädd när jag hör pastorerna predika om synd och kvinnans underlägsenhet mannen.
Jag tror inte att synd existerar. Om det nu skulle finnas någon typ av gud kan den väl omöjligt vilja människan ont.



Glömde en punkt i förra inlägget:
en av gruppmedelmmarnas arbetsplats gick i konkurs i tisdags.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej!



Jag håller med dej. Det är hemskt att tänka på de människor i Knutby som litade på sina ledare.

Dina kurskompisar verkar ha det jobbigt.

Hoppas att du har det bra!

Kram från (moster) Kerstin

2009-02-27 @ 09:36:55
URL: http://karransblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0