Pyssel och bak

Mitt mål var att köpa lampolja och saffran. Inget fanns, jag var på flera olika ställen men ingenstans fanns det jag ville ha. Men det fanns danskar överallt. Jag tror inte att jag hörde ett enda par prata svenska och det var fullt med folk på stan men alla talade danska. Har de mer pengar än vad vi har så här med finanskriser. Jag vet att det är billigare för dom att handla i Malmö men man ska ju ändå ha pengar att spendera.

Nu har jag iallafall hunnit med några fler grejer på listan:
Jag har städat, jag pratade med Anders jättelänge igår. Imorse begav han sig på en fyra dagars vandring upp till Macho Picho. Jag är lite avundssjuk så här i efterhand men eftersom jag hade möjligheten att välja då vi var i Salta kan jag inte riktigt ångra mig. Jag är jättenöjd med den del av resan som vi gjorde istället.
Just nu håller jag på att baka till styrelsemötet imorgon och volleybollpapprena är ifyllda, iallafall så mycket som jag kunde fixa.

Jag tror t.o.m. att jag hinner slappa lite innan det är dags att göra sig iordning för middag och utgång. Vi ska ta en fördrink hemma hos mig så jag har ordnat lite tilltugg. En av mina absoluta favoriter, philadelphiaost, rödlök och vit ishavsrom detta äts på tuc paprikakex. Det är så himla gott och enkelt!

Trevlig lördag!
kram Emma


Kommentarer
Postat av: Sofie

Mmm.. det är också en av mina absoluta favoriter! Gott gott!

2009-02-01 @ 18:27:38
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0