Väderprognoser

I helgen är det dubbelmöte borta, vilket innebär ett par timmar i bil. Vi har under alla bortamatcher haft svårt att få bilar och det har ofta varit samma som kör.

Jag har ju bil hemma och eftersom Anders är borta så är den ledig hela tiden. Jag kände därför inte att jag kunde säga att jag inte kan köra. Men jag gillar verkligen inte att köra och är redan nervös för det. Jag försöker intala mig själv att det är lugnt, det är inte så att jag inte kan köra. Jag är ju ganska lugn av naturen och tror att jag är en ganska bra bilförare om jag tänker efter. Men jag tycker ändå inte om att köra till bortamatcher av flera anledningar. Jag fokuserar på bilkörningen istället för matchen. Jag gillar inte att köra i sydsvenskt vinterväder, så nu följer jag väderprognoserna för helgen ... och så klart säger man idag, att det ska bli 1-3 grader och snö eller regn. Just det väder jag inte gillar. Det är väl helt okej att köra när det är ljust men en mörk, svart kväll och lite regn som gör sikten ännu sämre. Nja ...

Håller tummarna för att det ska bli bra vägväder till helgen ...
... och egentligen när jag väl sitter i bilen tycker jag ju att det är ganska okej att köra. Vi har en bra bil och nya vinterdäck.
Dessutom vet jag att det finns fler som kan hjälpas åt med körningen!

/Onödigt grubblande

Kommentarer
Postat av: Sofie

Har du tid med mig om jag kommer vid halv två typ?

2009-01-20 @ 21:15:50
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Aha.. då håller han säkert på längre än en halvtimme.. men du kan väl höra av dig om han är färdig innan två.. ?! .. så tittar jag in :)

2009-01-20 @ 22:06:20
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0