Flyttstäd

Jag har begärt ett antal offerter för flyttstäd. De flesta verkar ligga på mellan 1500-1900kr efter rot-avdraget.
Men det är lite svårt att bestämma vilket företag vi ska anlita eftersom vi inte vet något om dem. Ska försöka leta lite i olika forum för att se om det finns några omdömen.

Det ska iallafall bli skönt att slippa städa själva. Nu när vi vet att vi ska flytta ser man alla skavanker och just nu känns det inte som om det skulle gå att få lägenheten fin igen. Å andra sidan verkar ... om det nu blir dom ... de nya hyresgästerna knappt bry sig om hur det såg ut i lägenheten.

En annan sak jag funderar på är om det är vi som besiktigar städningen i radhuset, eller hur det går till. Det känns som om det gäller lite mer där eftersom det är alla möjliga konstiga utrymmen plus en trädgård som helst inte ska vara igenvuxen. Undrar vad man egentligen kan ställa för krav på sådant.

Jag pratade med mäklaren som nu har bokat tid med vår bankman inför inträdet. Idag kom kallelsen och där står att vi får trillträde den 31 juli men jag sa 1 augusti till mäklaren hoppas bara inte säljaren blir irriterad. Det kan visserligen vara så eftersom alla bankpapper blir klara den 31 juli ... men borde vi då inte få tillträde till huset också?
Ska kolla upp det för säkerhets skull.

Nu ska jag snart ner till beachplanerna och gräva ordning på linjerna.

Hej hej.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hjälp, vad mycket det är att tänka på vid husköp och inför flyttningen! Låter bra att ni inte ska flyttstäda mitt i sommaren. Ha det bra och locka fram solen i Malmö. Vi anländer på måndag. Vi bor på Engelbrektsgatan som vanligt.

Hälsningar Kerstin

2009-07-10 @ 14:23:20
URL: http://karransblogg.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej! Vi hade flyttstäd som vi var supernöjda med. Det var Flyttmäster (T 180030) Minns inte priset. det var dom som flyttade till oss också så i fakturan fanns både städ och flytt. Supertrevliga, kan rek. dom.

2009-07-13 @ 13:52:24
URL: http://galanthus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0