Pajbakardag

Idag bakar jag pajer. En ska vi äta ikväll och dom andra ska vi spara till målarveckan. Av erfarenhet vet jag att både jag och Anders, när vi har något projekt kan hålla på hur länge som helst. Vi båda blir ganska griniga om vi inte äter. Så pajerna är för att det så lätt som möjligt ska gå att värma och äta mat. Så slipper vi köpemat hela iden också!
pimp myspace profile
Just nu gör jag två laxpajer en med laxtärningar i och den andra med kallrökt lax.
Planen är att det också ska blir två kycklingpajer.

Jag har bara ett litet problem. Jag använder folieformar och det visade sig att det är hål i botten, små små hål och jag fattar inte varför de finns där. Hålen gör att äggstanningen rinner ur. Vilket gör att pajer blir lite sådär och ugnen blir super smutsig. Jag har försökt att rädda andra pajen genom att hälla i lite i taget så att den sätter sig och sedan ska jag hälla i resten. Håller tummara för att det ska fungera. Ugnen har jag nästan klätt in i folie för att den inte ska blir mer skitig.

Ha de bra!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Sofie

Smart att förbereda pajer i förväg.. Känner igen det där med att man jobbar och står i och så glömmer man äta, och kommer inte på det förrän man är superhungrig och irriterad.

2009-07-22 @ 10:58:01
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0