Telefonsamtal

Idag har jag suttit i telefonköer och pratat i telefon samtidigt som jag sorterat och ordnat bland viktiga papper.
Jag har iallafall fått ordning på en hel del.

Flyttanmälan och adressändring är klar. Elavläsning är bokad. Försäkringen är ändrad. Medlemskap är uppsagt - hyresgärtföreningen och sats. Jag har bjudit hem oss till den nuvarande ägaren samt bett henne maila den offert hon fått för en reparation vi kommer att geneomföra ganska snart.Jag har försökt ändra e-fakturor eftersom jag bytt bank, men det ska jag tydligen kunna göra genom banken själv. Jag lyckades inte idag iallafall.

Snart dags att äta.

Var lite sugen på att åka till stranden men jag vet inte riktigt hur vädret är eller ska bli. Det lär väl iallafall vara varmt. Lite sol och lite moln.

Igår var det planerat beachvolley. Jag åkte ner till planerna och vädret var väl sådär ... regn, moln och vind. Jag satte mig i skydd av buskarna och tittade på när Anders och hans polare spelade. Klockan gick men det kom inga tjejer. Däremot kom tre okända killar och fråga mig om jag kunde tänka mig att spela med dem tills mina vänner kom. Ja jo varför inte. De var riktigt trevliga och spelade nästan på riktigt. När vi stod och pratade lite efteråt visade det sig att de var vänner till mina vänner. Triatleter. Dessutom hade min kompis varit hemma hos en av killarna för några veckor sedan. Hon hade stått på balkongen och sett vår nya adress. Så hon sände ett sms för att kolla vilket nummer det var ...
Lite kul faktiskt!

Ha de!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0