Tippen

Igår var jag med några vänner hemma hos Lina som bor på landet ... nästan ... och ut lunch.
Trevligt och gott.
Det är lyxigt att kunna äta utomhus.

Jag beundrar deras tålamod vad gäller sin bostad.
För ca två års sedan köpte de ett litet sommar hus i skånelängastil. Detta renoverades och byggdes om endel. Målet var och är att bygga till. Sedan en tid tillbaka står den nya stora delen uppbyggd men än så länge enbart fönster, dörrar, ytterväggar och yttertak.
Dessutom väntas tillökning nästa vecka.

Jag hade aldrig klarat av att ha det så under så lång tid.
Jag blir ju bara less på hur vi har det nu ... och då gäller det en mycket begränsad tid ... på kanske en månad.
Det är tur att vi är olika.

Idag bär det av till tippen ... och det är i vid sådana behöv man märker hur liten vår bil är. Vi har en massa påsar och kartonger uppe i lägenheten men minst lika mycket om inte mer som står nere i källaren som ska med till tippen också. Jag gissar på att det kommer att bli minst två vändor ... om inte fler. Jag blev mycket positivt överraskad när Anders erbjöd sig att köra till tippen ... själv. Jag älskar att rensa ur och slänga saker men att åka just till en återvinningscentral är inget kul alls. Det är massor med folk, rörigt och bökigt. Så jag blev mycket glad. Då kan ju jag gå hemma och packa lite till ;o)

Dags att återgå till "arbetet".

Ha en underbar dag!
Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0