Vattenläcka

En mycket märklig tid.
Först börjar volymen på radion höjas - jättemycket. Jag sänker. Volymen på radion stängs nästan helt av. Jag höjer. Volymen höjs massor igen. Jag sänker ... till slut stänger jag av.

Eftersom jag håller på att städa och då upptäcker att blommorna behöver vattnas. Går jag och fyller på en kanna med vatten. Det kommer inget vatten. Testar i badrummet ... inget där heller.

Går ner till Stadsbostäder för att kolla om de vet. Passar också på att felanmäla hissen. De vet inget, vaktmästaren vet inget.

De ringer från Stadsbostäder och säger att man stängt vattnet pga en läcka. Det skulle tydligen stå på va syds hemsida. Det är ju verkligen det som man först tänker på att man ska kolla upp. ... men eftersom de gräver på Drottninggatan skulle man kanske tänkt tanken!

Vattenavstängning på Drottninggatan i Malmö. Vattnet är avstängt på grund av en akut vattenläcka på Östra Kanalgatan - Drottninggatan, reparationsarbete pågår. Klart: Under kvällen

Klart under kvällen känns ju hoppfullt. Det är ganska varmt och jag har knappt något vatten upphällt. Funderar också på att toaletten borde ju inte fungera heller. Lite jobbigt!

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0