Advent

1:a Advent och jag tror det är första gången jag är ledig sedan jag började spela volleyboll. Jag har alla tidigare år haft match just denna söndag.

Vi har idag flyttat runt lite möbler i huset, får se om det fungerar bättre. Gick lite på stan men det var överskattat ... alldeles för mycket folk. Så vi åkte hem och gjorde iordning glögg, värmde lussekatter och mumsar på Rocky road.

Det känns lite tungt att tänka på att för exakt ett års sedan var vi på väg till Sydamerika. Vi har tittat på lite foton idag och jag längtar efter att resa och uppleva nya platser. Samtidigt håller jag fast vid att det är lagom att fira jul vartannat år och jag tycker att det är mysigt också.

Det är faktiskt bara tre arbetsveckor kvar till jullovet, vilket för mig innebär nio arbetsdagar och sex pluggdagar, och då är det plugg som gäller. Transkribering först och främst innan analysen kan starta. Jag har dock stor hjälp av den analysen jag gjorde i första uppgiften så det känns mest som en ganska trevlig uppgift att äntligen kunna börja skriva.

Nu ska jag fortsätta njuta av den ledighet som är kvar av söndagen!
Kramar Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0