Telefonförsäljare

Vid flera tillfällen har olika försökringsbolag ringt och jag har svarat. Alla har frågat efter Anders i första hand eller den som har ansvar för hemmets försäkringar i andra hand.Jag tycker att det är intressant att försäkringsbolagen tar för givet att det är mannen i hushållet som har ansvar för hemmets ekonomi. Borde inte dessa företag komma längre i jämstäldhetens Sverige att de börjar med att fråga efter den person som har ansvaret för hushållets försäkringar.

myspace graphics
Dessutom trodde jag att man med nix borde slippa dessa telefonförsäljare som förutom alltid lyckas ringa på olämpliga tider inte heller förstår när man säger att man inte är intresserad utan fortsätter att försöka sälja sina varor.

På tal om någor helt annat är det helt underbart att det snart är sommarlov. Jag är helt slut och har inget tålamod kvar för skoltrötta och oroliga elever. Två och en halv dag kvar. Sedan fyra dagar med föreläsningar, städning och packning.

Eftersom jag till slut och med viss påtryckan från Anders kom ut och sprang ska jag nu med gott samvete tillbringa kvällen i soffan.

KRAMAR
Emma


Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt Emma, har också tillbringat kvällen i TV-soffan efter ett litet träningspass. Kram

2010-06-09 @ 21:36:17
Postat av: Lena

Irriterande gammeldags att fråga efter herrn i huset...att dom nonchalerar NIX är dåligt värre!

2010-07-02 @ 16:11:31
URL: http://wildtulip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0