Ganska lugn söndag

Igår startade vi halv åtta hos mig hemma hos mig. Vi är sex (volleyboll)tjejer som kommer att arrangera detta hos oss själva. Jag är nöjd med kvällen. Serverade jordärtskockssoppa med chiliglaserad räkor och hembakat bröd till förrätt, varmrökt lax med bakad potatis, crème fraichesås och varm sallad. Kände mig osäker på efterrätten med den blev helt ok, en frusen cheekcake med färska hallon och blåbär. Är lite imponerad över mig själv som förberedde och gjorde klart det som kunde göras klart i god tid. Hittade ett recept på bröd som jag verkligen kan rekomendera. 0,5 pkt jäst 5 dl vatten 1l vetemjöl Smula jästen och lös ut i vatten. Tillsätt mjölet och låt jäsa i 1,5 timme, häll ut på mjölat bakbord och dela i tre delar. Flytta delarna till en plåt med bakplåtspapper och dra ut samt vrid några varv. Jäs ytterligare 20 min och grädda i mitten av ugnen i 250 grader, 15 minuter stäng av ugnen och låt brödet stå i 10 minuter till. Tag ut och låt svalna på galler, spraya först med vatten för att få en skorpa. Ikväll när Anders kommer hem blir det rester till middag. Lite hoppigt inlägg kanske med jag skriver på iphonen och får därför ingen bra överblick. Två veckor kvar till sportlov som till 100% kommer att ägnas åt studier, idag har jag äntligen gjort klart pim 3 uppgiften. Det blev till slut en film om klassens besök på svenska landslagets träning på Malmö Arena. Hoppas jag hinner bli godkänd så jag kanvara med på diplomeringsseminariet den 15 feb. Kommunen har sagt att alla som är klara med pim 3 får en bärbar dator att använda i arbetet men eftersom jag redan har en och anser mig kunna hantera denhar jag inte varit supermotiverad. Nu ska jagnog transkribera lite igen, det tar så sjukt lång tid. Har upptäckt hur otroligt ofta vi pratar utan att avsluta meningarna vilket blir lätt irriterande när man sitter och skriver. Ha en fortsatt bra söndag, KRAM Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0